• 1
  • 2

egtf-logoblack

harold-swash

trackman logo

swingguru

sam-puttlab

 

Flygbiljett och flygtider

Vi skickar ut era flygdokument/flygbiljetter ca 10 dagar innan avresa. I flygbiljetten finner ni samtliga flygtider och flygnummer. I mesta möjliga mån försöker vi informera er via mail vid eventuella ändringar eller förseningar. Vi rekommenderar er dock alltid att innan er avresa söka information om ert flyg avgår enligt utsatt tid.
Det är din skyldighet som resenär med Tee View att uppmärksamma eventuella flygändringar innan avresa. Ni hittar denna information på respektive flygplats hemsida, alternativt får ni ringa flygplatsen och fråga om just er avgång.

Kammarkollegiet och resegarantier

Tee View ställer lagstadgade resegarantier hos Kammarkollegiet Ni kan läsa mer på Kammarkollegiets hemsida www.kammarkollegiet.se.

Bagage och golfbag

I samtliga våra resor ingår minst ett incheckat bagage, en incheckad golfbag och ett handbagage. Eventuella skillnader förekommer beroende på flygbolag. Ni får all denna informationen via ert flygdokument som skickas ut via e-post innan avresa.

Försenat eller skadat bagage

Om ditt bagage inte återfinns på bandet rekommenderar vi att du gör följande:
    •    Kontrollera att bagaget inte ligger på något annat bagageband.
    •    Kontrollera att bagaget inte ligger på bandet för specialbagage (gäller golfbagar).
    •    Uppsök disken för förlorat bagage (luggage claim).
    •    Gör en anmälan om saknat bagage. Se till att du får en skriftlig rapport (PIR- rapport) för ditt saknade bagage. På denna skall det finnas uppgifter om vilket bagagenummer anmälan gäller, telefonnummer för att fråga om bagaget samt ärendenummer på rapporten.
    •    Se till att du får uppgifter om vilken flight som bagaget beräknas anlända med. Oftast kommer bagaget med nästa möjliga flight. Flygplatsen anlitar då en budfirma eller taxi för att transportera bagaget till hotellet.
 
För att senare kunna begära ersättning från flygbolag är det viktigt att begäran görs inom 21 dagar och att ni kan uppvisa original av PIR-rapport, flygbiljett och kvitton för relevanta utlägg. Naturligtvis skapar det problem när bagage blir försenat.
En god idé kan vara att packa en uppsättning underkläder och hygienartiklar i handbagaget. Se till att du inte överskrider reglerna för att ta ombord vätskor på planet.

Sjukdom & Olycksfall

Kontakta alltid läkare för att erhålla läkarintyg på att ni varit sängliggande eller ej haft möjlighet att spela golf. Detta krävs för att ni ska kunna erhålla ersättning från ert försäkringsbolag. Skulle sjukdom innebära att ni behöver hemtransport, är det ditt försäkringsbolag som hanterar detta. Ta gärna med dig ditt försäkringsnummer om olyckan skulle inträffa.

Allmänna resevillkor

Vi tillämpar allmänna resevillkor för samtliga av våra resenärer och refererar till Svenska Resebyråföreningens stadgar och regler samt Konsumentverkets regler. Ni kan läsa mer på deras hemsida om vad vi som researrangör är ansvariga för och vad du som resenär är skyldig att efterfölja.
www.srf-org.se www.konsumentverket.se

Ankomst och transfer

När ni har landat på flygplatsen hämtar ni ert bagage på bagagebandet. Vid vissa flygplatser levereras specialbagage (golfbagar) vid ett större bagageband i bagagehallen. Håll utkik efter skyltar eller fråga personal i bagagehallen. När allt bagage är uthämtat beger ni er ut i ankomsthallen. När alla resenärer har kommit ut till bussen är det dags att åka till destinationen.

Eventuell avbokning

Vi garanterar dig genom din bokning en plats på resan/golfskolan. När vi har mottagit din betalning eller att fakturan har förfallit gäller ingen återbetalning om resan inte blir inställd. Om du hittar en ersättare till din avbokade resa kan vi, när vi mottagit full betalning av din ersättare, återbetala din inbetalning. Vid sjukdom eller olycksfall refererar vi till varje persons eller företags enskilda reseförsäkring.